Sporvei i Pedersgata
I 1917 vurderte Stavanger kommune å legge et sporveis nett i byen. De planla ruter fra sentrum til flere bydeler. Den ene ruten skulle gå inn Pedersgaten til Harald Hårfagres gate, Ryfylkegaten og helt til Asbjørn Klosters gate ved Nymannsveien.